Meddelanden
december
Fortsatt driftstörning inya Ladok – produktionsmiljö
LadoksupportenFelsökning/rättning pågår. Det innebär att vissa urvalsresultat från NyA fortfarande inte har resulterat i tillfällesantagningar i Ladok. En stor del av felen från igår är åtgärdade och fortsatt arbete pågår.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Pågående driftstörning i nya Ladok – produktionsmiljö
LadoksupportenVi har just nu en driftstörning i nya Ladok – produktionsmiljö.
Det innebär att vissa urvalsresultat från NyA ännu inte har resulterat i tillfällesantagningar i Ladok. Felsökning pågår.
Vi återkommer inom kort med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Extra uppgradering i nya Ladok – produktionsmiljö
LadoksupportenTorsdag, 20180104 från 05.30 till 12.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering. Uppgraderingen gäller bland uppföljning och är omfattande. Detta medför en större påverkan på miljön och den kommer därför inte att vara tillgänglig under en längre period än vid de senaste uppgraderingstillfällena.
Efter 12.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Nya Ladok – produktionsmiljö Uppgradering till version 0.95.3 är klar.
LadoksupportenNu är uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Planerad uppgradering och IK-körning i MIT-IK
LadoksupportenImorgon fredag 22/12 från kl 05.30 kommer MIT-IK påverkas av en uppgradering till version 0.95. Om allt går bra kommer en IK-körning att startas 10.00. Under tiden uppgradering och IK-körning pågår kommer miljön inte att vara tillgänglig. IK-körningen beräknas vara klar lördag förmiddag.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Extra uppgradering nya Ladok-produktionsmiljö
LadoksupportenImorgon kl 05:30 till kl 09.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering för att rätta fel kring intyg i Studentgränssnittet.
Efter uppgraderingen ska problemet att titta på och verifiera intyg i Studentgränssnittet vara löst.
Under tiden uppgraderingen pågår kommer nya Ladok – produktionsmiljö inte att vara tillgänglig.
Efter kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Pågående driftstörning i Studentgränssnittet intyg
LadoksupportenUppdatering: För närvarande är det problem med att titta på och verifiera alla intyg i Studentgränssnittet.
Felsökning pågår.
Vi återkommer senast i eftermiddag med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Pågående driftstörning i Studentgränssnittet nationellt intyg
LadoksupportenFör närvarande är det problem med att titta på och verifiera nationella intyg i Studentgränssnittet.
Felsökning pågår.
Vi återkommer senast i eftermiddag med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte
Nya Ladok – produktionsmiljö Uppgradering till version 0.95 är klar.
LadoksupportenNu är uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.
För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation
Planerad uppgradering nya Ladok – produktionsmiljö till version 0.95
LadoksupportenTorsdag 21/12 kl 05.30 till kl 09.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.
Efter kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.
Har du frågor?
Kontakta Ladoksupport
Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte