Meddelanden

juli

2018-07-12

Åtgärdad driftstörning i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Nya Ladok – produktionsmiljö fungerar nu normalt.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-07-12

Pågående driftstörning i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Vi har just nu en driftstörning i nya Ladok – produktionsmiljö. Det innebär att miljön inte är tillgänglig för närvarande.

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-07-12

Förtydligande problem med studieavgiftsbetalning till MIV

Ladoksupporten

Efter felsökning kan vi konstatera att lösningen mot Migrationsverket fungerar som det är tänkt. Nya uppgifter om studieavgiftsbetalning på period går över till Migrationsverket, däremot går inga historiska poster över. Vid behov måste därför historiska poster hanteras manuellt.

Har ni frågor?

Kontakta Ladoksupport

2018-07-11

Problem med studieavgiftsbetalning till MIV

Ladoksupporten

I version 1.8.0 har det upptäckts problem med att få över uppgifter om studieavgiftsbetalning på period till Migrationsverket. Upplever ni problem med detta får ni skicka listor med uppgifterna till Migrationsverket. Vi kommer att se över detta i version 1.9.0 som kommer till produktionsmiljön 16/8.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

2018-07-06

Inte möjligt att skapa interimspersonnummer i Ladok produktionsmiljö version 1.8.0

Ladoksupporten

Det har upptäckts en bugg i version 1.8.0 som medför att det inte är möjligt att skapa interimspersonnummer (så kallade T-nr) i produktionsmiljön. För de lärosäten som använder NyA finns en workaround, att använda antagningssystemet för att generera interimspersonnummer. Vi jobbar för att åtgärda buggen i version 1.9.0 som finns i produktionsmiljön 16/8.

Har du frågor?
Kontakta den gemensamma Ladoksupporten.

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte.

2018-07-05

Planerad uppgradering och IK-körning i nya Ladok – MIT-IK

Ladoksupporten

Fredag 6/7 från kl 05:30 till kl 11.00  kommer MIT-IK påverkas av en uppgradering. Om allt går bra kommer en IK-körning att startas kl 21. Under tiden uppgradering och IK-körning pågår kommer miljön inte att vara tillgänglig. IK-körningen beräknas vara klar lördags förmiddag.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

2018-07-05

Nya Ladok – testmiljö – Uppgraderingen är klar.

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas. 

Ny kopia från produktion är inläst. Det innebär att KTH/SH finns inlagda i miljön.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation

 

2018-07-05

Nya Ladok – produktionsmiljö – Uppgradering till version 1.8 är klar.

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation

 

2018-07-04

Planerad uppgradering i nya Ladok – testmiljö

Ladoksupporten

Torsdag, 5/7 från kl 05:30 till kl 11.00  kommer nya Ladok testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

En ny produktionskopia kommer läsas in.

Senast kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-07-03

Nya Ladok – testmiljö – Uppgradering till version 1.8 är klar.

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas.

Ingen ny kopia från produktion är inläst. Det innebär att KTH/SH inte finns inlagd i miljön. Inläsningen av en ny kopia från produktion kommer ske vid ett senare tillfälle.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation