Meddelanden

maj

2018-05-25

Planerad uppgradering i nya Ladok – MIT-Demo till version 1.5.1

Ladoksupporten

Måndag 28/5 kl 05.30 till kl 11.00  kommer nya Ladok  MIT-Demo påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-24

Planerad uppgradering i nya Ladok – MIT-IK till version 1.5.1

Ladoksupporten

Fredag 25:e maj, från kl 05.30 till kl 11.00 kommer nya Ladok MIT-IK påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-24

Åtgärdad driftstörning i nya Ladok – testmiljö.

Ladoksupporten

Nya Ladok – testmiljö  fungerar nu normalt.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-24

Pågående driftstörning i nya Ladok – nya Ladok – testmiljö

Ladoksupporten

Vi har just nu en driftstörning i nya Ladok – testmiljö. Det innebär att miljön inte är tillgänglig för närvarande.

Vi återkommer senast kl 10.00 med besḱed.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-24

Nya Ladok – produktionsmiljö – Uppgradering till version 1.5.1 är klar.

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

 

2018-05-23

Uppgraderingen av Jira – läsläget

Ladoksupporten

Idag påverkas Jira av underhåll. Det finns en Jira-instans för läsläge som nås via https://jira-next.its.umu.se . Observera att inga ändringar kommer att sparas.

Om du behöver nå supporten under den här perioden går det bra att ringa vårt supportnummer eller rapportera ett ärende via ServicedeskPlus. Använd t ex mallen ’Övrig beställning’. 

Senast kl 17.00 kommer Jira fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

2018-05-22

Planerad uppgradering i nya Ladok – produktionsmiljö till version 1.5

Ladoksupporten

Torsdag den 24:e maj, från kl 05.30 till kl 09.00 kommer nya Ladok produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-22

Nya Ladok – testmiljö – Uppgradering till version 1.5 är klar.

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

 

2018-05-21

Planerad uppgradering i nya Ladok – testmiljö till version 1.5

Ladoksupporten

Tisdag 22/5 kl 05.30 till kl 11.00  kommer nya Ladok testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-05-21

Uppgradering av ärendehanteringsverktyget Jira

Ladoksupporten

 

Onsdag 2018-05-23 kl 07.00 till kl 17.00, kommer ärendehanteringsverktyget Jira påverkas av underhåll.

Under tiden underhållet pågår kommer Jira enbart vara tillgängligt i läsläge. Om du behöver nå supporten under den här perioden går det bra att ringa vårt supportnummer eller rapportera ett ärende via ServicedeskPlus. Använd t ex mallen ’Övrig beställning’. 

Senast kl 17.00 kommer Jira fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte