Meddelanden

januari

2018-01-17

Åtgärdad driftstörning i feeds nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Återkoppling angående förra veckans problem med feeds. Den åtgärd som genomfördes under fredag eftermiddag kl.16.00 löste problemet. Inga ytterligare åtgärder planeras. 

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-17

Ärendehanteringsverktyget Jira – åtgärd är klar

Ladoksupporten

Nu är det planerade underhållet av Jira färdigt och Ladoksupporten kan nås via den kanalen.

 

2018-01-16

Nya Ladok – testmiljö – Uppgradering till version 0.96 är klar

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av nya Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

 

2018-01-15

Planerad åtgärd i ärendehanteringsverktyget Jira

Ladoksupporten

Onsdag, 2018-01-17 från kl 07.00 till kl 09.00 kommer ärendehanteringsverktyget Jira vara stängt för underhåll. Under denna period kan Ladoksupporten nås via telefon eller beställningsverktyget ServiceDeskPlus. 

Efter kl 09.00 kommer Jira fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-15

Åtgärdad driftstörning i Jira

Ladoksupporten

Ärendehanteringsverktyget Jira fungerar nu normalt och support kan hanteras via den kanalen.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-15

Pågående driftstörning i ärendehanteringsverktyget Jira

Ladoksupporten

Vi har just nu en driftstörning i ärendehanteringsverktyget Jira. Det innebär problem att hantera support via den kanalen för närvarande. Tillsvidare kan Ladoksupporten nås via telefon eller ServicedeskPlus. 

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-15

Planerad uppgradering nya Ladok – testmiljö till version 0.96

Ladoksupporten

Tisdag 16/1 kl 05.30 till kl 11.00 kommer nya Ladok – testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Efter kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-12

Uppdatering: Driftstörningen i feeds nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Åtgärder för att tillfälligt lösa problemet i feeds till externa system kommer att genomföras nu vid kl 16.00. Under tiden kommer uppföljningsrapporter tillfälligt (under några minuter) vara otillgängliga. Vi har just nu problem med att lägga ut meddelande om detta till användare i systemet. Arbetet med att avhjälpa det bakomliggande problemet i feeds till externa system återupptas på måndag.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-12

Fortsatt driftstörning i feeds nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Vi återkommer senast kl 17.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-01-12

Fortsatt driftstörning i feeds nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Åtgärderna i produktionsmiljön ser inte ut att gett önskad effekt. Felsökning fortgår.

Vi återkommer senast kl15.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte