Meddelanden

oktober

2019-10-10

Pågående driftstörning i Ladok – testmiljö

Ladoksupporten

Det är för närvarande problem i kommunikationen mellan tjänsterna utbildningsinformation och studiedeltagande i Ladok-testmiljö.

Vi utreder problemet och återkommer när problemet är åtgärdat.

2019-10-09

Åtgärdad driftstörning i Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Belastningen i Uppföljningstjänsten har nu gått ned och det ska gå bra att ta ut rapporter igen.

 

 

2019-10-09

Pågående driftstörning i Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Det kan för närvarande vara problem att ta ut rapporter i Uppföljningstjänsten.

Vi utreder problemet och återkommer senast kl 15.00 med mer information.

2019-10-09

Uppgradering i Jira klar

Ladoksupporten

Uppgradering i ärendehanteringsverktyget Jira är nu genomförd.

Nya supportärenden och beställningsärenden kan åter rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.

2019-10-09

Uppgradering i Jira pågår

Ladoksupporten

Uppgradering i ärendehanteringsverktyget Jira pågår idag kl 08.00 – ca kl 14.00. Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.

Supporten kan nås via supporttelefonen under hela dagen.

2019-10-09

Genomförd uppgradering i Ladok – produktionsmiljö – ny version 1.34.1

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av Ladok – produktionsmiljö färdig och miljön är redo att användas.

Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.

 

 

2019-10-07

Planerad uppgradering i Ladok – produktionsmiljö – till version 1.34

Ladoksupporten

Onsdag 9/10 kl 04 till 06  kommer Ladok – produktionsmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 06 kommer miljön fungera normalt igen.

Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.

 

 

2019-10-07

Genomförd uppgradering i Ladok – testmiljö – ny version 1.34

Ladoksupporten

Nu är uppgraderingen av Ladok – testmiljö färdig och miljön är redo att användas.

Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.

 

 

2019-10-04

Planerad uppgradering i Ladok – testmiljö – till version 1.34

Ladoksupporten

Måndag 7/10 kl 06 till kl 09 kommer Ladok – testmiljö påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 09 kommer miljön fungera normalt igen.

Versionsinformation publiceras på sidan https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Versionsinformation senast två dagar innan ordinarie uppgradering.

 

 

2019-10-04

Planerad uppgradering i Jira

Ladoksupporten

Onsdag, 2019-10-09, kl 08.00 – kl 14.00 kommer ärendehanteringsverktyget Jira påverkas av en uppgradering. Under tiden kan inga nya supportärenden eller beställningsärenden rapporteras in via Ladoksupport och Ladokbeställning i Jira.

Supporten kan nås via supporttelefonen under hela dagen.