Meddelanden

mars

2018-03-16

Extra uppgradering i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Tisdag, 180320 från kl 05.30 till kl 09.00 kommer nya Ladok – produktionsmiljö påverkas av en extra uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Senast kl 09.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation.

Har du frågor? Kontakta Ladoksupport.

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte.

2018-03-16

Åtgärdad driftstörning i överföringar från NyA till nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Överföringar från NyA till nya Ladok – produktionsmiljö fungerar nu normalt.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte.

2018-03-16

Planerad uppgradering i nya Ladok – MIT-Demo till version 1.0.0

Ladoksupporten

Måndag 19/3 kl 05.30 till kl 11.00  kommer MIT-Demo påverkas av en uppgradering. Under denna period kommer miljön inte att vara tillgänglig.

Efter kl 11.00 kommer miljön fungera normalt igen.

För information om leveransen se allmän leveransinformation: https://confluence.its.umu.se/confluence/display/RNNL/Leveransinformation

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-16

Pågående driftstörning i överföringar från NyA till nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Vi har just nu en driftstörning i överföringar från NyA till nya Ladok – produktionsmiljö.

Felsökning pågår.

Händelser från NyA läggs i kö och kommer att läsas in i nya Ladok så snart problemet är löst.

Vi återkommer senast kl 13 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-16

Åtgärdad driftstörning i Uppföljningsdatabasen nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Uppföljningsdatabasen i nya Ladok – produktionsmiljö fungerar nu åter normalt.

 

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-15

Fortsatt driftstörning i Uppföljningsdatabasen i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Åtgärder pågår.  Det innebär att uppföljningsdatabasen inte är tillgänglig för närvarande. 

Vi återkommer imorgon förmiddag med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-15

Åtgärdad driftstörning externa integrationer i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Externa integrationer i nya Ladok – produktionsmiljö- produktionsmiljö fungerar nu åter normalt.

I samband med uppgraderingen till version 1.0.0 av nya Ladok genomfördes även en större teknisk uppgradering av produktionsmiljön, som tyvärr innebar att alla inställningar för tjänstekonfigurationer blev inaktiverade.

Alla nationella inställningar för detta har nu återställts, men varje lärosäte behöver själv uppdatera sina lokala inställningar för ’Avisering till användare aktiverad’, ’Avisering till studenter aktiverad’ och ’Beställning av behörigheter aktiverad’.  

Vi vill därför uppmana er att kontrollera och om ni ser behov uppdatera era inställningar för detta.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-15

Pågående driftstörning i Externa integrationer och aviseringar i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Vi har just nu en driftstörning i Externa integrationer och aviseringar i nya Ladok – produktionsmiljö.

Vi arbetar på att lösa problemen. För att aktivera aviseringar behöver ni för närvarande själva aktivera era lokala tjänstekonfigurations flaggor ‘avisering till användare aktiverad’ och ‘avisering till studenter aktiverad’. 

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-15

Fortsatt driftstörning Uppföljningsdatabasen i nya Ladok produktionsmiljö

Ladoksupporten

Åtgärder pågår. Det innebär att uppföljningsdatabasen inte är tillgänglig för närvarande. 

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte

2018-03-15

Åtgärdad driftstörning Studentgränssnittet i nya Ladok – produktionsmiljö

Ladoksupporten

Studentgränssnittet i nya Ladok – produktionsmiljö fungerar nu normalt.

 

Har du frågor?

Kontakta Ladoksupport

Om du är student, lärare eller administratör och vill veta mer, kontakta din lokala support på ditt lärosäte